dwa telefony, na których wyświetlane są strony

Micro Page: Prosty trick, jak złamać ograniczenia social media

Data publikacji: 26/11/2020
Karol Andruszków

Karol Andruszków

Ekspert IGES ds e-Commerce i marketingu

Kontakt

Czy wiesz, że jednym z najważniejszych w biznesie trendów jest obecnie omnichannel? Jest to strategia, wg. której powinieneś być obecny ze swoją ofertą w jak największej ilości kanałów m.in. social mediów. Im więcej, tym lepiej, bo będziesz bardziej dostępny dla swoich klientów. To nie wszystko. Pamiętaj, że wszystkie z Twoich kanałów, powinny ze sobą ściśle współpracować. Ich skuteczne połączenie może się jednak okazać niełatwe. Na szczęście, mamy na to pewne rozwiązanie.

Klienci w Internecie są - niestety - bardzo rozproszeni. Nieustannie migrują pomiędzy jedną platformą, a drugą. Oczywiście, w pewnych branżach jedne kanały są skuteczniejsze od drugich. Z tego powodu firmy odzieżowe tak chętnie korzystają z Instagrama - który pozwala im za pomocą obrazów pokazywać stylowe zestawienia swoich produktów, a firmy IT z LinkedIn’a - bo tam najłatwiej znajdą partnerów oraz wyspecjalizowanych pracowników.

1. Dlaczego ciężko Ci promować się na Instagramie, Facebooku i innych social mediach?

Dlaczego promocja firmy na Facebooku i innych social media nie jest łatwa?

Od lat obserwujemy nie tylko przyrost użytkowników platform społecznościowych, ale też coraz większą ilość ich samych. Kiedyś liczył się tylko Facebook, później do gry doszedł YouTube, Twitter, Instagram (z czasem wykupiony przez Facebooka), Pinterest, LinkedIn, TicToc… Niestety, przez coraz większą ilość social media, ich użytkownicy - wśród których są Twoi klienci - stają się coraz bardziej rozproszeni. Przemieszczają się pomiędzy mediami, a Tobie jest coraz ciężej ich złapać, zachęcić swoją ofertą, nie mówiąc już o sprzedaży!

Ta sytuacja będzie się tylko rozwijać! Dlaczego? Powód jest bardzo prosty. Platformy społecznościowe cały czas ze sobą rywalizują. Jedne błyskawicznie zyskują na popularności (jak np.: TicToc), a inne jeszcze szybciej popularność tracą (np. Snapchat). Ponadto, wg. badań spędzamy w social mediach coraz więcej czasu. Nic nie wskazuje, aby sytuacja miała się w najbliższym czasie zmienić. A to oznacza, że chcąc promować i zarabiać się w Internecie - musisz nauczyć się korzystać z social media.

2. Omnichannel - efektywna strategia sprzedaży w social media.

Nieważne czy jesteś freelancerem, blogerem, prowadzisz firmę, kanał na YouTube czy chcesz po prostu zarabiać w Internecie - promocja Ciebie lub Twojej firmy Facebooku może już nie być wystarczająca, aby być widzianym w social media. A pamiętaj, że warunkiem szybkiego rozwijania się w Internecie, jest poszerzanie swoich zasięgów - regularne docieranie do coraz nowszych i coraz większych grup klientów. Nie osiągniesz tego bez skutecznego planu działań w różnych kanałach. Innymi słowy - nie osiągniesz tego bez strategii omnichannel!

Jednym z warunków skutecznego omnichannel jest jak największe ułatwienie dostępu do Ciebie (lub Twojej firmy) i Twojej oferty. Jeśli sprzedajesz przez stronę internetową, a przy tym prowadzisz kanał na YouTube i reklamujesz się na LinkedIn’ie - Twoi klienci powinni w szybki i bardzo prosty sposób przemieszczać się między poszczególnymi kanałami. Im szybciej znajdą to, co ich interesuje, tym większa szansa, że sprzedasz im swoje produkty lub usługi.

3. Jak social media utrudniają pozyskiwanie klientów? Przykład linków na Instagramie.

Niestety, platformy społecznościowe niechętnie wspierają działania omnichannel. Świetnym przykładem jest BIO na Instagramie, które umożliwia umieszczenie w nim tylko jednego linku, prowadzącego do wybranej przez Ciebie strony. Skąd to ograniczenie? Jak wspomnieliśmy, social media nieustannie ze sobą konkurują. Najcenniejsza jest dla nich uwaga odbiorców, czyli - innymi słowy - czas oraz zaangażowanie, jakie użytkownicy poświęcają platformie. Naturalne więc, że nie chcą, by użytkownicy je opuszczali i przechodzili na inne, konkurencyjne strony czy platformy.

Dodatkowym utrudnieniem, w prowadzeniu skutecznych działań omnichannel jest po prostu brak wiedzy, jak robić to prawidłowo. Ten problem dotyka często przedsiębiorców, którzy z powodu specyfiki swojej branży, muszą być obecni w wielu kanałach jednocześnie. Często brak im odpowiednich narzędzi (jak landing page, czy instapage, o których piszemy w dalszej części artykułu), które pozwolą w szybki i intuicyjny sposób zaprezentować potencjalnym klientom wszystkie kanały marki (strona internetowa, profil na Facebooku, Instagramie itp.), które mogą ich interesować.

4. BOWWE Micro Page - świetny sposób na złamanie ograniczeń social mediów.

Ograniczenia social mediów - takie jak limit linków w bio - da się jednak łatwo złamać. Z pomocą przychodzą tzw. agregatory linków, czyli landing pages (strony lądowania), zawierające wszystkie linki, niezbędne dla danego twórcy, freelancera bądź biznesu. W landing page’ach, nacisk położny jest na atrakcyjny graficznie design oraz jasny, intuicyjny podział i umieszczenie linków na stronie. Dlaczego te dwa czynniki są aż tak istotne? Takie landing pages stanowią centrum nawigacji dla użytkowników zainteresowanych działalnością danej firmy, freelancera bądź twórcy. Muszą więc być atrakcyjne oraz przejrzyste - korzystanie z nich powinno oszczędzać czas użytkowników i sprawiać im wyłącznie przyjemność. Co ważne, narzędzia te działają w oparciu o szablony, dzięki czemu każdy może stworzyć taką stronę sam, bez jakiejkolwiek pomocy programisty (podobnie, jak strony tworzone w BOWWE)!

Obrazy mikrostrony

W BOWWE tworzymy wyłącznie rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie biznesu i zarabianie w Internecie. Zgodnie z tą zasadą zbudowaliśmy już BOWWE Business Builder - niezwykle prosty, ale zaawansowany technologicznie kreator stron internetowych, który zawiera w sobie mnóstwo aplikacji, ułatwiających sprzedaż w Internecie. Nie mogliśmy więc przejść obok agregatorów linków obojętnie, zwłaszcza, że to rozwiązanie staje się coraz istotniejsze!

Zaprojektowaliśmy więc własny agregator - BOWWE Micro Page!

Obrazy mikrostrony

Chcieliśmy, aby był on łatwy w obsłudze, pięknie zaprojektowany, bardzo pomocny i możliwy do natychmiastowego działania. Tak powstało intuicyjne i niezwykle skuteczne narzędzie, którego cel jest prosty: pokonać ograniczenia social mediów i ułatwić zarządzanie internetowymi kanałami. Z jego pomocą będziesz skutecznie promować się na Instagramie, Facebooku i wszystkich innych social mediach, dodając WSZYSTKIE ważne dla Ciebie linki w bio i innych, kluczowych miejscach!

5. Jakie efekty osiągniesz, dzięki BOWWE Micro Page?

BOWWE Micro Page dedykowany jest blogerom, youtuberom, freelancerom, przedsiębiorcom i wszystkim, którzy zarabiają lub chcą zarabiać przez Internet. Poniżej prezentujemy korzyści, jakie zapewnia nasze narzędzie. Niezależnie od tego, czy jesteś:

Blogerem/Vlogerem
Jeśli Twój blog lub kanał na YouTube to jeden z najważniejszych kanałów w Twojej działalności, BOWWE Micro Page pozwoli Ci skuteczniej kierować na niego ruch. Możliwe, że jako bloger nagrywasz podcasty lub tworzysz kursy, poradniki i szkolenia, które chcesz sprzedawać. Z pomocą naszego narzędzia, na jednym landing page’u, zamieścisz w atrakcyjnej postaci linki do wszystkich stron, na których oferujesz produkty, sygnowane Twoją marką osobistą. Będzie to też wyglądać o niebo lepiej, niż olbrzymi blok tekstu w bio na Youtube, z kiepsko widocznymi, prowadzącymi do Ciebie linkami (lub bio na instagramie, z możliwym do wstawienia, tylko jednym linkiem). Jeśli też budujesz wokół siebie społeczność np.: prowadząc grupy na Facebooku, umieszczenie linku do BOWWE Micro Page w opisie grupy (lub w przypiętym na samym jej górze poście) pozwoli Ci ograniczyć wszystkie inne linki i usprawnić nawigację po Twoich kanałach. Pokażesz tym samym, swoje zorganizowanie i profesjonalizm. Ludzie będą uważać Cię za eksperta w Twojej dziedzinie.

Influencerem
Współcześni influencerzy muszą być aktywni w wielu social mediach jednocześnie. Stanowi to podstawę ich działalności, pomaga w budowaniu marki osobistej i społeczności wokół siebie. Jeśli więc irytuje Cię, że w swoim BIO na Instagramie lub TicTocu możesz zamieścić tylko jeden link - rozwiązaniem jest agregator linków BOWWE. Dzięki temu mocniej zwiążesz fanów ze sobą. Ułatw im śledzenie Twoich poczynań i kieruj ruch na pożądane przez siebie strony, np.: Landing Page’a z Twoim kursem, sklep z Twoimi produktami czy zbiórkę pieniędzy na ważny cel.

Artystą
Niezależnie od dziedziny sztuki, początkującym artystom nie jest łatwo dotrzeć do szerszej publiki. Niezastąpione są w tym platformy (Youtube, Bandcamp,SoundCloud, Dribbble, Behance itp.) które pozwalają zaistnieć Twoim dziełom w sieci. Równie ważne jest posiadanie internetowego portfolio (które również szybko stworzysz z pomocą BOWWE), zaprojektowanego zgodnie z Twoim indywidualnym stylem.

Z pomocą BOWWE Micro Page będziesz łatwo kierować wszystkie osoby odwiedzające Twoje portale i zainteresowane Twoją sztuką, do miejsc, na których Ci szczególnie zależy. Może to być np.: zbiórka na wydanie Twojego pierwszego albumu, w serwisach takich jak Patreon czy Kickstarter. Będziesz mógł zawrzeć też linki do artykułów, wspominających o Tobie w mediach.

Freelancerem
Dzięki narzędziu stworzonemu przez BOWWE, będziesz mógł efektywnie promować się w Internecie. Umieścisz w nim swoje portfolio, adres mailowy, wszystkie profile w social mediach i wiele innych. W ten sposób pokażesz, że jesteś zorganizowany, wzbudzisz zaufanie klientów i zdobędziesz więcej zleceń. Agregator linków może też być świetnym przewodnikiem po Twoim portfolio, wskazując odwiedzającym najciekawsze realizacje!

Przedsiębiorcą
​​​​​​​Jak już wspomnieliśmy, media społecznościowe są obecnie dla firm ważnym kanałem zdobywania klientów. Kluczem do zwiększenia zarobków z nich jest efektywne wykorzystanie strategii omnichannel. Czy zdarzyło Ci się kiedyś odwiedzić profil restauracji na Instagramie lub Facebooku, a jej menu musiałeś szukać w folderze ze zdjęciami? To właśnie przykład złego wykorzystania kanałów internetowych. Z BOWWE Micro Page stworzysz stronę, która będzie w szybki sposób przekierowywać Twoich klientów na:

  • Twoja stronę internetową
  • profil na Facebooku
  • profil na Instagramie
  • Profil na LinkedIn’ie
  • Firmowego Bloga
  • Sklep internetowy
  • Strony, zawierające ważne informacje (np. kontakt, cennik, menu, lokalizacje itp.)

Z BOWWE Micro Page może więc korzystać każda firma, która chce efektywnie sprzedawać w Internecie!

6. Co MUSISZ zapamiętać z tego artykułu?

Podsumowując, współcześnie, prowadzenie działań omnichannel w Internecie - kluczowe do efektywnego zarabiania - jest ograniczane przez media społecznościowe. Giganci, tacy jak Facebook, nie chcą wypuszczać ze swoich portali użytkowników i wspierać ewentualnej konkurencji. Niestety, odbija się to na wszystkich, którzy chcą promować w social mediach swoje kanały, takie jak strona internetowa, blog, portfolio. TicToc czy Instagram nie dopuszczają możliwości pokazania odbiorcom linków, prowadzących na wiele naszych stron. Promocja firmy na Facebooku, Instagramie itp. staje się utrudniona.

7.BOWWE Micro Page - idealne rozwiązanie dla Ciebie!

Aby rozwiązać ten problem, stworzyliśmy BOWWE Micro Page- prosty w obsłudze agregator linków, z którym w zaledwie kilka minut stworzysz profesjonalnego i skutecznego landing page’a, zawierającego wszystkie niezbędne dla Ciebie linki. Z jego pomocą będziesz sprowadzał na swoje strony i profile większy ruch.

Jeśli chcesz wykorzystać BOWWE Micro Page na swojej stronie lub social mediach, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Z okazji Black Friday, znacząco obniżyliśmy ceny na nasze narzędzia. Teraz wiesz już, jak dodawać linki na Instagramie i innych social media. Zacznij się z nami rozwijać już dziś!