Projekty Unijne i Inne Realizowane Przez CECC
- MIPACT
- ALTOGETHER
- NEW NORMAL
- PARTTICIPATIVE ENERGY
- VITAL
- URBAN PERMACULTURE
- BURNOUT
- ISDE
- VET4GREEN
- VET 4.0
- IMOVE NETWORK
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
- LEPSZE MOŻLIWOŚCI
MIPACT – „MOBILITY IMPACT ON TRANSPORT WORKERS”
Finansowanie:
Komisja Europejska
Konsorcjum:
Włochy, Polska (CECC)< Chorwacja, Hiszpania, Grecja, Norwegia
Idea projektu:
Analiza i zebranie dowodów na wpływ nowo wprowadzonej dyrektywy Unii Europejskiej na sektor i procesy transportowe delegowania pracowników transportu, ze szczególnym uwzględnieniem kierowców ciężarówek.
„ALTOGETHER: EMPLOYERS AND EMPLOYEES DEVELOPING EFFECTIVE CONSULTATION AND PARTICIPATION SYSTEM TO ADDRESS THE COVID19 IMPACT”
Finansowanie:
Komisja Europejska
Konsorcjum:
7 europejskich organizacji z Hiszpanii, Polski (CECC), Niemiec, Serbii, Czarnogóry, Portugalii, Rumunii
Idea projektu:
Rozwijanie skutecznych konsultacji i systemów uczestnictwa w celu przeciwdziałania COVID19 pomiędzy pracodawcami a pracownikami
NEW NORMAL – BUILDING WORKERS’ PAST COVID19 INVOLVEMENT AND CONSULTATION CAPACITY IN TRANSPORT UNDERTAKINGS
Finansowanie:
Komisja Europejska
Konsorcjum:
7 europejskich organizacji z Polski (CECC, ZZDR PKP), Włoch, Chorwacji, Serbii, Czarnogóry, Litwy
Idea projektu:
Zgromadzenie związków zawodowych, organizacji pracodawców, ekspertów i specjalistów terenowych zapewniających zaangażowanie i udział pracowników w przedsięwzięciach. Celem wypracowania skutecznych rozwiązań, które odzwierciedlają potrzeby pracowników sektora transportowego w związku z pandemią COVID19
PARTTICIPATIVE ENERGY: INCREASING EMPLOYEE INVOLVEMENT IN CONFLICT PREVENTION AND RESOLUTION DURING ENERGY SECTOR RESTRUCTURING
Finansowanie:
Komisja Europejska
Konsorcjum:
5 europejskich organizacji z Polski (CECC i NZZG KWB Turów), Bułgaria, Portugalia, Serbia
Idea projektu:
Zbadanie przyczyn małego zaangażowania pracowników oraz zwiększenie ich udziału w zapobieganiu i rozwiązywaniu konfliktów powstałych przy restrukturyzacji przedsiębiorstw z branży energetycznej.
VITAL: VOCATIONAL INNOVATIVE TRAINING IN SUPORT OF THE FARM TO FORK STRATEGY IMPLEMENTATION
Finansowanie:
Erasmus+, KA220
Konsorcjum:
8 europejskich organizacji z Polski (CECC), Bułgarii, Litwy, Hiszpanii, Węgier, Włoch
Idea projektu:
Szkolenie drobnych rolników w zakresie europejskich regulacji środowiskowych, na temat innowacyjnych i zrównoważonych strategii pakowania oraz marketingu cyfrowego, nakierowane na ograniczenie marnowania żywności.
VITAL: VOCATIONAL INNOVATIVE TRAINING IN SUPORT OF THE FARM TO FORK STRATEGY IMPLEMENTATION
Wraz z partnerami z Danii, Rumunii, Turcji, Chorwacji oraz Niemiec finalizujemy proces pracy nad podręcznikiem do prowadzenia warsztatów z tematyki Urban Permaculture.
Partnerzy biorący udział w projekcie:
FGU Aarhus (Dania)
InterCollege ApS (Dania)
Central European Chamber of Commerce (Polska)
International Internships (Ruminia)
Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü – KPDoNE (Turcja)
Permakulture Dalmacija (Chorwacja)
Interbildung (Niemcy)
Celem projektu jest opracowanie i zainicjowanie kursu wprowadzającego do tematyki permakultury miejskiej w ramach szerszej edukacji zawodowej.
Projekt został opracowany w oparciu o trzy trendy:
- Trend w kształceniu i szkoleniu zawodowym - zmienia się z koncentrowania się na nauce wąskiego zestawu umiejętności dla wcześniej zdefiniowanego, tradycyjnego zawodu, na oferowanie bogatszych kompetencji międzysektorowych dopasowanych do potrzeb dynamicznego rynku pracy - Trend demograficzny - populacja miejska w UE wzrośnie z około 70% w 2020 roku do ponad 80% do 2050 roku. Wzrost o 10 p.p. w ciągu 30 lat może doprowadzić do zwiększenia liczby mieszkańców miast w UE o 45 milionów. - Tendencja społeczna, kulturowa i polityczna - Polityka rozwoju obszarów miejskich UE kładzie nacisk na zintegrowane, zrównoważone podejście: "Różne wymiary życia miejskiego - środowiskowy, gospodarczy, społeczny i kulturowy - są ze sobą powiązane, a sukces w rozwoju obszarów miejskich można osiągnąć jedynie poprzez zintegrowane podejście". Partnerzy projektu współpracują ze sobą przez trzy lata w celu opracowania kursu VET w zakresie permakultury miejskiej dla uczniów z mniejszymi możliwościami edukacyjnymi (młodzi ludzie, którzy stoją przed wyzwaniami związanymi z angażowaniem się w tradycyjne ścieżki edukacyjne).
Kurs składa się z 15-dniowego szkolenia z uwzględnionymi celami nauczania i metodami szkoleniowymi obejmującymi 3 moduły:
Moduł 1: Permakultura zewnętrzna
Moduł 2: Permakultura wewnętrzna
Moduł 3: Miejska dzika przyroda
Podręcznik zawiera:
- Opis kursu i sugestie dotyczące jego integracji z szerszymi programami kształcenia i szkolenia zawodowego lub jego wdrożenia jako samodzielnego krótkiego kursu. - Ramy kursu, w tym plany lekcji, cele nauczania oraz sugestie dotyczące refleksji i obserwacji efektów uczenia się - Seria metod szkoleniowych (działań), które wykorzystują nieformalne podejście do uczenia Podręcznik został zaprezentowany współpracującym z nami szkołom podczas wydarzenia promującego produkt naszej międzynarodowej pracy.
URBAN Permaculture.pdf
IDENTIFYING AND OVERCOMING BURNOUT: ESSENTIAL PRACTICES FOR YOUTH WORKERS
Finansowanie:
Erasmus+
Konsorcjum:
10 organizacji europejskich z Polski (CECC), Szwecji, Niemiec, turcji, Armenii, Włoch, Ukrainy, Mołdawii, Chorwacji i Gruzji.
Idea projektu:
Podnoszenie kompetencji zawodowych i osobistych młodych pracowników w zakresie empatycznej komunikacji oraz metody i rozpoznawanie potrzeb osobistych zorientowanych na zapobieganie sytuacjom wypalenia.
ISDE
Finansowanie:
Środki norweskie
Konsorcjum:
Rada OPZZ województwa dolnośląskiego, Skolnes Landsforbund CECC
Idea projektu:
Sprostanie wyzwaniom z przyjmowaniem do szkół dzieci z Ukrainy, poprzez wsparcie dialogu społecznego: nauczycieli, dyrektorów, kuratorów oświaty i władz.
VET4GREEN DEVELOPING CAPASITIES IN THE AREA OF VET FOR GREEN ENERGY TRANSITION IN SUB-SAHARAN AFRICA
Finansowanie:
Erasmus+, EU Solidarity Corps
Konsorcjum:
8 organizacji z Europy i Afryki tj.: Polska (CECC, Formac, Fundacja Karibu), Szwecja, Kamerun, Kenia, Somalia, Rwanda
Idea projektu:
Usprawnienie codziennej pracy dostawców VET i interesariuszy działających w sektorze zielonej energii w krajach afrykańskich.
VET 4.0 – VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING IN THE WORKING WORLD
Finansowanie:
ERASMUS + akcja 2.
Konsorcjum:
8 europejskimi organizacjami z Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Belgii, Litwy, Finlandii i Szwecja oraz Polska (CECC).
Idea projektu:
Wypracowanie nowych, innowacyjnych programów oraz metod praktycznego nauczania zawodu w kontekście 4 rewolucji przemysłowej, tj.: industrie 4.0, internet rzeczy, inteligentne fabryki, systemy cyberfizyczne.
Idea realizacji projektu wywodzi się z założenia, że obecnie świat wchodzi w tzw. czwartą rewolucję przemysłową. Zjawisko z którym związane są takie pojęcia jak: industrie 4.0, internet rzeczy, inteligentne fabryki, systemy cyberfizyczne jest uznawane przez ekspertów jako jedno z głównych trendów rozwoju w najbliższych latach. Pewnym jest, ze zmiany te stanowią wyzwanie dla wszystkich dziedzin nie tylko przemysłu, ale i codziennego życia. Lider projektu – regionalna jednostka zajmująca się wdrażaniem szkolnictwa zawodowego w niemieckiej Kolonii złożyła w konsorcjum z 8 europejskimi organizacjami projekt w ramach ERASMUS + mający na celu wypracowanie nowych, innowacyjnych programów oraz metod praktycznego nauczania zawodu w kontekście wspomnianej 4 rewolucji przemysłowej.
Badania wskazują, że również edukacja wymaga dostosowania się do współczesnych realiów. W sytuacji gdzie ludzi coraz częściej zastępują maszyny, a funkcjonowanie przedsiębiorstw opiera się na zupełnie nowych systemach zmianie ulegają także kompetencje jakie wymagane są od pracowników. Niezbędnym staje się przygotowanie uczniów, jak również nauczycieli na nachodzące zmiany. Stąd projekt zakłada realizację trzech głównych zadań:
- Opracowanie profilu kompetencji wymaganego w „świecie pracującym 4.0”
- Przygotowanie 4 nowoczesnych modułów nauczania zawodowego dla uczniów
- Przygotowanie 4 nowoczesnych modułu podnoszenia kompetencji dla nauczycieli nauczania zawodowego.
Planowane do osiągnięcia cele:
- identyfikacja zorientowanych na przyszłość nowych wymagań kwalifikacyjnych, w szczególności ba poziomie europejskim
- wyczulenie nauczycieli i trenerów na obecne i nadchodzące zmiany
- wypracowanie innowacyjnych modułów dedykowanych nauczycielom, trenerom i studentom, które w pierwszym etapie tworzenia nowych programów nauczania skupiać się będą wokół zawodów – mechatronik i elektronik oraz przygotowanie ich tak aby były adaptowalne w innych sektorach
- umożliwienie współpracy uczniom z całej Europy poprzez platformy nauczania.
- Izba Gospodarcza Europy Środkowej została zaproszona do udziału w projekcie jako organizacja zapewniająca głos i punkt widzenia przedsiębiorców. Jesteśmy jedyną Izbą w całym partnerstwie składającym się głównie z podmiotów funkcjonujących w sektorze edukacji zawodowej (szkoły, uniwersytety, jednostki rządowe/samorządowe). Rolą Izby jest wsparcie partnerów w działaniach merytorycznych oraz szerzenie wiedzy o czwartej rewolucji przemysłowej oraz zmianach jakie za sobą niesie wśród polskich szkół zawodowych oraz przedsiębiorstw.
Ulotka do pobrania.
Więcej informacji „4 rewolucji przemysłowej” można znaleźć na poniższych stronach:
http://www.utrzymanieruchu.pl/menu-gorne/artykul/article/czwarta-rewolucja-przemyslowa-i-przemysl-40-co-oznaczaja-te-pojecia/part/1/
https://www.hbrp.pl/b/czwarta-rewolucja-przemyslowa-zmiana-juz-tu-jest-1/2/OmImRGYW
http://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/2016/12/trzy-trendy-technologiczne-na-ktore-warto-uwazac-w-roku-2017.aspx
„Trudna droga do przemysłu 4.0” artykuł z dnia 20.12.2016
Cisco: 6 najważniejszych trendów w rozwoju technologii na rok 2017 i dalej, artykuł z dnia 29.12.2016
IMOWE NETWORK
Finansowanie:
Komisja Europejska
Idea projektu:
Formalny program współpracy utworzony przez Wielostronną Platformę na rzecz mobilności (Multistakeholders Mobility Platforms) w krajach europejskich. Sieć współpracuje, aby zwiększyć stopę mobilności między studentami i nauczycielami w Europie, zapewniając realny mechanizm mający na celu wzrost doświadczenia na rzecz mobilności.
IMOVE Network jest formalnym programem współpracy utworzonym przez Wielo-uczestnikową Platformę na rzecz mobilności (Multistakeholders Mobility Platforms „MMP”) w krajach europejskich. Sieć współpracuje, aby zwiększyć stopę mobilności między studentami i nauczycielami w Europie, zapewniając realny mechanizm mający na celu wzrost doświadczenia na rzecz mobilności.
Sieć iMove funkcjonuje w ramach trzyletniego (2014 – 2016) projektu współfinansowanego z Komisji Europejskiej z programu „Uczenie się przez całe życie” („Lifelong learning Programme”). Liderem projektu jest region Emilia – Romagnia (Włochy) oraz organzacja Uniser Soc. Coop Onlus (Włochy).Celem projektu jest zagwarantowanie, że do roku 2020, 6% młodych ludzi uzyskujących kwalifikacje VET podejmie przynajmniej dwutygodniowe doświadczenia mobilności podczas studiów.
VET – Vocational Education and training, kształcenie i szkolenie zawodowe.Każdy z partnerów projektu zobowiązany jest stworzyć w swoim regionie sieć współpracy na rzecz mobilności. Na Dolny Śląsku taką sieć tworzy Stowarzyszenie Semper Avanti wraz z Izbą Gospodarczą Europy Środkowej.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W PEŁNI SPRAWNA
Finansowanie:
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich RP
Konsorcjum:
CECC, powiatowe gazety lokalne
Idea projektu:
podniesienie poziomu wiedzy wśród mieszkańców Dolnego Śląska, przedsiębiorców i organizacji pozarządowych, w tym prowadzących działalność gospodarczą odnośnie możliwości i korzyści z zatrudniania osób niepełnosprawnych
Izba Gospodarcza Europy Środkowej w okresie od 01.05.2015 do 30.11.2016 realizowała projekt pn. „Przedsiębiorczość w pełni sprawna”, który współfinansowany był ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach konkursu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014 – 2020.
Celem głównym projektu było podniesienie poziomu wiedzy wśród mieszkańców Dolnego Śląska, przedsiębiorców i organizacji pozarządowych, w tym prowadzących działalność gospodarczą odnośnie możliwości i korzyści z zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Jak również szerzenie wiedzy dot. społecznej odpowiedzialności biznesu oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi w codziennej działalności biznesowej.
Stwórzmy lepsze możliwości na pracę dla dolnośląskiej młodzieży
Finansowanie:
Działania 2.4 POWER – krajowe środki europejskie
Konsorcjum:
CECC, Semper Avanti
Idea projektu:
Dostosowanie usług świadczonych przez instytucje rynku pracy w województwie dolnośląskim w zakresie aktywizacji edukacyjno-zawodowej osób młodych znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, do potrzeb tych osób, ich możliwości i zainteresowań wraz z uwzględnieniem analizy dolnośląskiego rynku pracy.
Izba Gospodarcza Europy Środkowej będąca partnerem projektu wraz z Semper Avanti (lider) realizowała projekt pt. „Stwórzmy lepsze możliwości na prace dolnośląskiej młodzieży” (w ramach Działania 2.4 Modernizacja publicznych i prywatnych służb zatrudnienia oraz lepsze dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój)
Głównym celem projektu było dostosowanie usług świadczonych przez instytucje rynku pracy w województwie dolnośląskim w zakresie aktywizacji edukacyjno - zawodowej osób młodych znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, w szczególności tych, którzy nie pracują, nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tj. osób z kategorii NEET) i nie są zarejestrowani w PUP, do potrzeb tych osób, ich możliwości i zainteresowań oraz z uwzględnieniem analizy dolnośląskiego rynku pracy, poprzez zaangażowanie w formie partnerstwa w ramach projektu, różnych interesariuszy działających lokalnie i regionalnie w obszarze rynku pracy oraz wspólne wypracowanie jednego kompleksowego zestawu rekomendacji, które poprawią dotarcie do jak najszerszej liczby osób z grupy docelowej Osi I PO WER oraz formułowanie kryteriów w konkursach na aktywizację powyższej grupy docelowej, w okresie 15.06.2016 r. 31.12.2016 r.
Prace Partnerstwa na rzecz wypracowania rekomendacji odbywały się w okresie od sierpnia do grudnia 2016 r. W ramach rekrutacji wyłonione zostały 24 podmioty, które podpisały uroczyście treść porozumienia w trakcie konferencji zawiązującej partnerstwo w dniu 31.08.2016 r.
Informacje podstawowe o projekcie:
- termin realizacji: 15.06 – 31.12.2016 r.
- całość budżetu: 244 252,75 zł
- harmonogram realizacji - zobacz
- Liczba konferencji – 7 (początkowa, 5 regionalnych,upowszechniająca)
- Liczba spotkań grup roboczych – 24 spotkania po 4 godz. w ramach 4 obszarów i 4 tematów.
ETAP 1 – Rekrutacja do 28.08.2016 r. Dokumenty rekrutacyjne:
- Formularz Rekrutacyjny
- Regulamin partnerstwa
- ETAP 2 – Konferencja zawiązująca partnerstwo na rzecz wypracowania rekomendacji – 31.08.2016 w Centrum Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3 we Wrocławiu od godz. 11.00
- Treść porozumienia
- Notatka
- Prezentacja 31.08.16
ETAP 3 – spotkania grup roboczych odbyły się w terminach zgodnych z harmonogramem
Ideą projektu było zaangażowanie podmiotów reprezentujących różne obszary związane z rynkiem pracy, aby stworzone rekomendacje były jak najbardziej kompleksowe i dostosowane do potrzeb. W tym niezwykle ważny był głos pracodawców w zakresie problemów, wyzwań, ograniczeń i innych zagadnień związanych z zatrudnieniem osób młodych. Głównym celem spotkań było stworzenie podstaw rekomendacji dot. poprawy sytuacji młodych ludzi na rynku pracy oraz udoskonalenia jakości świadczonych w tym zakresie usług przez instytucje rynku pracy. Ze szczególnym uwzględnieniem osób z grupy NEET tj, osób nieuczących się oraz nie podejmujących pracy zawodowej.
ETAP 4 – przygotowanie końcowe rekomendacji
Wersja końcowa rekomendacji do pobrania - Rekomendacje
ETAP 5 – organizacja spotkania podsumowującego projekt oraz zaprezentowanie rekomendacji
W dniu 15 grudnia 2016 r. o godz. 13.00 miało miejsce spotkanie mające na celu zaprezentowanie wniosków i rekomendacji projektu. Spotkanie odbyło się w Wydziale Logistyki Wyższej Szkoły Bankowej przy ul. Łąkowe 8 we Wrocławiu.
JAKIEGO WSPARCIA UDZIELILIŚMY NASZYM PARTNEROM
- Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy formalno–prawne systemy ochrony danych osobowych
- Zidentyfikowaliśmy i opracowaliśmy grupy docelowe przedsiębiorstw i ich potrzeby
- Zdefiniowaliśmy nowe kierunki działań i zmodyfikowaliśmy perspektywy na kolejne lata
- Opracowaliśmy strategie rozwoju przedsiębiorstw i nowe modele biznesowe
- Pozyskaliśmy inwestorów
- Zbudowaliśmy Strategiczną Kartę Wyników (BSC – Balanced Scorecard)
- Opracowaliśmy działania marketingowe i PRowe przedsiębiorstw
- Opracowaliśmy strategie sprzedażowe, z uwzględnieniem sprzedaży przez Internet.