Istnieje mnóstwo sposobów, by przekonać klientów do skorzystania z twojej oferty. Jednym z nich jest firmowa strona internetowa, zaprojektowana po to aby realizować cele biznesowe. Jednak w niektórych przypadkach lepszym rozwiązaniem może okazać się landing page (z ang. strona lądowania). Kiedy warto z niego skorzystać?
Landing page - definicja
Landing page to stworzona w bardzo konkretnym celu (np. W kampanii sprzedażowej nowego produktu) strona www, która ma na celu zachęcenie internautów do konkretnych działań.
Zwykle na stronę lądowania składa sie jedna strona (bez dodatkowych zakładek), wypełniona sekcjami oraz hasłami typu call-to-action (CTA), zachęcającymi odwiedzających do podjęcia konkretnych kroków.
Do czego przyda Ci się landing page?
Wbrew pozorom nie tylko po to aby sprzedawać. Często zadaniem landing page’y jest przeprowadzenie jak największej liczby użytkowników do następnych etapów sprzedaży. Jeśli landing page zbiera dane kontaktowe potencjalnych klientów, z którymi następnie możesz się porozumieć – wpływa to na ich zwiększone zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. Podnosi też poziom ich zaangażowania i relacji z Twoją marką, co jest ważne w budowaniu procesu sprzedaży. Jak skutecznie zbudować taki proces od zera? Dowiesz się w tym artykule
Szczególnie skutecznie landing page’e sprawują sie w kampaniach reklamowych. Przynoszą wówczas znacznie lepsze efekty niż zwykłe strony internetowe, które często pełnią bardzo wiele funkcji oraz kierowane są do wielu grup odbiorców. Natomiast w kampanii reklamowej niezwykle ważne jest, by skoncentrować swój przekaz na jednej rzeczy, do której chcemy przekonać potencjalnych klientów, odwiedzającą landing page. Wszystkie informacje powinny być dobrze widoczne, łatwo dostępne i intuicyjne, wykonanie oczekiwanej przez nas akcji przez klienta – bardzo proste. Dzięki tej prostocie informacji oraz skupieniu się na jednym celu, landing page będzie zazwyczaj znacznie skuteczniejszy w zakresie jego realizacji.
Czy mała firma potrzebuje landing page’y?
Jaki cel może realizować strona lądowania? To już zależy od branży, w której działasz oraz Twojego biznesu.
Przykłady celów małych firm, w których realizowaniu mogą pomóc landing page’e:
- Zapisanie się na newsletter
- Pobranie katalogu produktów bądź oferowanych usług
- Podanie danych kontaktowych
- Pobranie materiałów promocyjnych np. darmowego e-booka
- Umówienie wizyty w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym
- Rezerwacja noclegu w hotelu
- Zapisanie się do klubu fitness lub szkoły językowej
- Skorzystanie z promocji lub wyjątkowej oferty
- Sprawdzenie zainteresowania, popytu na produkt lub usługę, których jeszcze nie oferujemy, jednak myślimy o wprowadzeniu ich
Mam już stronę internetową. Czy potrzebny mi landing page?
Pamiętaj!
Landing page nie zastąpi Ci strony internetowej!
Może jednak stanowić jej świetne uzupełnienie!
Potrzebujesz pomocy w skutecznym promowaniu Twojej oferty? Chcesz zwiększyć liczbę subskrybentów newslettera bądź wizyt na blogu? Landing page będzie świetnym wyborem.
Strona internetowa Twojego biznesu może być skierowana do dużej liczby osób. Przykładowo, jako właściciel firmy remontowej możesz adresować treści na Twojej witrynie do klientów indywidualnych (właścicieli domków jednorodzinnych), właścicieli firm i zakładów przemysłowych, deweloperów lub nawet architektów. W takim wypadku dobrze zaprojektowana strona lądowania pomoże Ci zainteresować ofertą wybraną grupę - np. rodziny, poszukujących w Google fraz związanych z remontem mieszkań. Landing page stanowić będzie dla Ciebie świetne narzędzie zwłaszcza wówczas, gdy swoją ofertę kierujesz do szerokiej grupy odbiorców, a zależy Ci by dotrzeć z pewną promocją bądź produktem tylko do jednej, określonej grupy.
Co warto zrobić przed stworzeniem landing page’a?
Jak już wspomnieliśmy, landing page’e są niezwykle ważne przy realizacjach kampanii marketingowych w internecie. Najczęściej internauci trafiają na nie po kliknięciu w reklamę (np. Facebook Ads lub Google Ads) albo z kampanii mailingowych – dlatego powinny być one z nimi spójne. Jeśli użytkownik klika na reklamę, żeby pobrać bezpłatnego e-booka, a nie będzie mógł wykonać tej akcji, strona docelowa nie spełni swojej roli. Podobnie jeśli klika na reklamę, żeby poznać określone usługi, a na landing page’u są prezentowane innego rodzaju usługi - użytkownik poczuje się zawiedziony i szybko opuści taką witrynę. Bardzo ważne jest więc, żeby landing page był spójny z kampaniami, które tworzysz.
W jaki sposób możesz promować swój landing page, by trafiało na niego jeszcze więcej użytkowników?
Bardzo łatwo!
- W mediach społecznościowych
- W stopce maila,
- W newsletterze
- W każdym, opublikowanym na blogu poście.
Musisz jednak rozważyć, czy osoby, do których targetujesz ofertę poprzez landing page to ta sama grupa docelowa, z którą komunikujesz się na co dzień lub do której kierujesz inne działania marketingowe.
Na co składa się dobry landing page?
W zależności od celu, który chcesz osiągnąć oraz oferty, której dotyczy Twój landing page, powinny znaleźć się na nim różne elementy.
Istnieje jednak szereg wspólnych i popularnych tricków, które często zwiększają skuteczność landing page’y, czyli innymi słowy - zwiększają konwersję. Zanim przystąpisz do pracy nad swoim landing pagem, prześledź poniższą listę i pomyśl, które z poniższych elementów powinieneś uwzględnić we własnym projekcie.
- Logo
- Przyciągający uwagę nagłówek
- Najważniejsze korzyści Twojej oferty
- Najważniejsze wartości Twojej firmy
- Unikalne zalety Twojej oferty
- Skuteczne CTA
- Wysokiej jakości zdjęcia
- Wyczerpujące opisy i profesjonalne teksty
- Widoczne dane kontaktowe
- Opinie Twoich klientów
- Referencje od klientów
- Lista klientów, z którymi dotychczas współpracowała Twoja firma
- Opinia eksperta
- Cena bądź porównanie cen
- Licznik, pokazujący statystyki Twojej firmy
- Twój zespół, składający się z profesjonalistów
- Video
- Formularz kontaktowy
- Czat
Jak stworzyć landing page w 6 krokach?
Praca nad landing page jest bardzo prosta i powinna przebiegać zgodnie z poniższym planem. Ważne jednak, by nie pominąć żadnego z podanych kroków:
- Wykonaj obszerny research
- Zaplanuj sekcje, jakie pokażesz
- Zaprojektuj mockup (makietę) landing page’a
- Napisz teksty
- Opracuj projekt graficzny
- Zbuduj landing page
Pamiętaj, że po wykonaniu landing page, niezwykle ważne jest by go monitorować (sprawdzać jakie rezultaty przynosi, czy odwiedzający go użytkownicy poruszają się zgodnie z zaplanowaną przez Ciebie ścieżką sprzedaży). Ważne, byś raz na jakiś czas optymalizował swój landing page, by osiągał on jeszcze lepsze rezultaty.
Jeżeli poprawnie wykonałeś swoją pracę, to pomysły na ewentualne usprawnienia warte przetestowania, z pewnością przyjdą Ci do głowy już w trakcie pracy nad pierwszą wersją Landing Page. Pomocne może okazać się również zainstalowanie przydatnych wtyczek lub narzędzi takich jak Google analytics czy hotjar.
Jak zrobić landing page?
Chcesz szybko i łatwo stworzyć profesjonalny landing page, który przyciągnie do Twojego biznesu klientów? W kreatorze stron BOWWE zrobisz to z szablonu, z gotowych sekcji lub zaczynając od zera. Taką stronę będziesz mógł bardzo łatwo samodzielnie aktualizować i dostosowywać do zmieniających się potrzeb Twojego biznesu. Dzięki integracji z platformą Honaro to narzędzie pozwoli Ci odnieść sukces w internecie, a ten przekłada się na realne zyski. Nie masz czasu lub potrzebujesz pomocy? Zespół BOWWE wykona dla Ciebie skuteczną stronę dopasowaną do Twojej firmy oraz specyfiki branży, w której działasz.
Skontaktuj się ze mną, a chętnie odpowiem na wszelkie Twoje pytania oraz doradzę, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego biznesu!
Kontakt