Obecność przedsiębiorstwa w internecie odgrywa coraz większą rolę, a strona www to pierwsze miejsce, w którym klient poznaje firmę i decyduje, czy skorzysta z jej usług. Dlatego tak ważne jest, by strona była zbudowana w taki sposób, by użytkownicy nabrali zaufania do firmy i zdecydowali się wybrać właśnie nią.
Wykonaj 5 prostych kroków, które pomogą Ci osiągnąć ten efekt.
10-12 sekund - tyle przeciętnie trwa ocena Twojej strony internetowej przez odwiedzającą ją osobę. To bardzo niewiele czasu, by zrobić dobre pierwsze wrażenie, a każdy przedsiębiorca powinien zadbać o to, by właśnie takie było. Jak tego dokonać? Rozwiązaniem będzie witryna przyjazna użytkownikom, a co to dokładnie oznacza, dowiesz się z dalszej części artykułu. Niezwykle istotna jest wizualna warstwa strony internetowej. Design witryny powinien być estetyczny, ale również dopasowany do branży, oferty, charakteru i grupy docelowej firmy, by profesjonalnie zaprezentować przedsiębiorstwo. Strona musi dobrze wyglądać na różnych urządzeniach (komputerach, laptopach, tabletach i smartfonach), najlepiej żeby była responsywna - a więc żeby automatycznie dopasowywała się do ich rozdzielczości. To bardzo ważne, ponieważ obecnie ponad połowa ruchu na stronach to ruch z urządzeń mobilnych. Jeśli więc Twoja strona firmowa będzie źle się prezentować wyświetlana na telefonach komórkowych - od razu stracisz ponad połowę potencjalnych klientów. Zwróć uwagę na to, żeby wszystkie ważne informacje były łatwo dostępne i dobrze widoczne. Zadbaj o czytelny podział treści na podstrony i na sekcje oraz o nawigację, która umożliwi łatwe przełączanie się między zakładkami.
Wykonanie strony powinna poprzedzać analiza grupy docelowej, branży oraz konkurencji.
W BOWWE przed przystąpieniem do pracy wykonujemy taką analizę i na jej podstawie przygotowujemy projekt strony, zdjęcia lub grafiki oraz teksty. Struktura podstron witryny jest bardzo przemyślana i zbudowana tak, żeby umożliwiała efektywne pozyskiwanie klientów.
W BOWWE wiemy, że skuteczna strona firmowa to taka witryna, nad którą masz kontrolę i możesz bardzo szybko i łatwo aktualizować jej treść - np. dodać nowy projekt do portfolio, newsa czy opublikować wpis na blogu. Dlatego kreator stron internetowych pozwala na błyskawiczną edycję witryny - wystarczy, że poświęcisz 15 minut tygodniowo, by realizowała Twoje cele biznesowe.
Zależy Ci na tym, żeby na Twoją stronę internetową trafiały osoby poszukujące usług takich jak Twoje, dlatego musi się znajdować na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z Twoją ofertą (wyrażenia, których wyszukują użytkownicy).
Żeby tak było, kod źródłowy Twojej strony firmowej powinien być poprawny i możliwie jak najprostszy, by roboty Google nie miały problemów z jego interpretacją. Witryna powinna szybko się wczytywać (to również ma wpływ na wyniki pozycjonowania), a także powinna dawać możliwość uzupełnienia ważnych dla SEO elementów, m.in.
meta title, meta description, nagłówków H1, H2 i H3 czy atrybutów ALT i title obrazków.
Istotna jest także wspomniana już w kroku 1. możliwość szybkiej i łatwej aktualizacji strony, ponieważ regularnie aktualizowane witryny są znacznie lepiej oceniane przez Google i wyświetlają się na wyższych pozycjach niż te, których treść pozostaje bez zmian.
W BOWWE edycja strony jest naprawdę prosta, więc możesz dodawać newsy i prowadzić bloga, co pomoże Ci w pozyskiwaniu wartościowego, wysoko konwertującego ruchu na Twojej firmowej stronie www. Dodatkowo, dzięki korzystaniu z Honaro możesz publikować tę samą treść w wielu miejscach - na profilu w tym portalu, na Twojej stronie www i w mediach społecznościowych.
Skoro masz już profesjonalną stronę internetową i odpowiedni “ruch” na stronie, to teraz użytkownicy ją odwiedzający muszą widzieć, że wybierając Ciebie otrzymają to, czego oczekują i się nie zawiodą! Przemawiaj do nich językiem korzyści i sprawdź teksty na swojej stronie www pod kątem ich dopasowania do Twojej grupy docelowej. Nie bój się używać tzw. Call-To-Actions, czyli bezpośrednich zwrotów zachęcających do wykonania akcji - np. realizacji zakupu (“Kup teraz”) lub umówienia wizyty (“Zarezerwuj termin”).
Nie zapomnij o dostarczaniu użytkownikom wartościowych dla nich treści - pozwoli Ci to zbudować opinię eksperta i osoby, której warto zaufać. Bardzo skuteczną metodą zachęcenia do dokonania zakupu i zbudowania zaufania jest umożliwienie klientom wystawiania opinii o Twojej firmie i publikowanie takich rekomendacji na firmowej stronie www, i o ile to możliwe - również w innych miejscach. Jak pokazują badania, aż 70% osób decyduje się na skorzystanie z usług danej firmy na podstawie opinii znalezionych w internecie.
Możesz skorzystać z Honaro - miejsca, które pozwala na gromadzenie opinii prawdziwych klientów oraz na umieszczenie widgetu z zawsze aktualnymi rekomendacjami na Twojej stronie internetowej. Wybierając to rozwiązanie będziesz mieć pewność, że opinie pochodzą od prawdziwych klientów, a nie są pisane na zamówienie - np. przez Twoją konkurencję, która chciałaby Cię zdyskredytować. Dzięki temu zyskasz także wiele w oczach Google i poprawisz pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Innym rozwiązaniem znacznie zwiększającym szansę na dokonanie przez klienta transakcji są kupony rabatowe, które możesz zamieścić na portalach oferujących zniżki - dzięki temu więcej użytkowników dowie się o Twojej firmie, a część z nich zdecyduje się skorzystać z Twoich usług. Aplikacja Honaro Kupony pozwoli Ci na proste dodawanie voucherów na Twojej stronie www oraz na określenie warunków, jakie trzeba spełnić, by użyć kuponów. Nawet niewielki rabat i informacje o promocji ograniczonej czasowo potrafią zmotywować do zakupu.
Jeśli już zachęciłeś użytkowników do odwiedzenia Twojej strony i zdobyłeś ich zaufanie, teraz czas by przekuć to w realne zyski. A żeby pozyskać klientów, musisz uczynić swoją stronę maksymalnie użyteczną, tak by użytkownik szybko wykonał akcję, na której Ci zależy - np. złożył zapytanie ofertowe lub zarezerwował wizytę. Zmotywuj klientów do podjęcia działania używając tzw. Call-To-Actions.
Możesz także zastosować pop-up zachęcający do zostawienia przez klienta numeru telefonu czy podania adresu e-mail. Będziesz się wtedy mógł skontaktować z potencjalnym klientem i zachęcić go, by skorzystał z Twojej oferty. Dopilnuj, by wszystkie najważniejsze informacje były dostępne w zasięgu jednego kliknięcia. Dane kontaktowe powinny być bardzo dobrze widoczne na podstronie Kontakt, ale warto także umieścić numer telefonu czy adres e-mail nad menu oraz w stopce strony. W ten sposób pokażesz, że jesteś dostępny dla klienta i chętnie odpowiesz na jego pytania. Niezwykle ważne jest też, żeby dane adresowe były poprawne, a mapa precyzyjnie wskazywała, gdzie znajduje się firma. Uprość klientom skorzystanie z Twojej oferty - podaj, jak mogą do Ciebie dojechać, a jeśli oferujesz parking - koniecznie o tym wspomnij.
Wreszcie - stosuj system rezerwacji online, który pozwoli klientom szybko i wygodnie zapisać się na skorzystanie z Twoich usług w dogodnym dla nich i dla Ciebie terminie, bez niepotrzebnego zdzwaniania się. Taki system przyniesie nie tylko korzyść w postaci oszczędności czasu, ale pozwoli Ci uniknąć utraty klienta, który nie będzie szukał alternatywnego wykonawcy “na wypadek” gdyby z nie mógł Tobą dograć terminu.
Pozwoli Ci też na sprawne zarządzanie kalendarzem wizyt bez przerywania wykonywania bieżących zadań. Warto umieścić przycisk odsyłający do formularza rezerwacji wizyty w dobrze widocznym miejscu - np. na banerze lub nad menu oraz stworzyć osobną podstronę, na której będziesię znajdował taki formularz lub aplikacja. Wszystkie te rozwiązania są dostępne w BOWWE.
Chcesz, by klienci korzystali z Twoich usług wielokrotnie. Daj im ku temu powody. Bardzo dobrze wykonana usługa nie zawsze wystarczy. Żeby zbudować z klientem więź potrzeba czasu i regularnego kontaktu. Jeśli dołączysz do społeczności Honaro, gdy dana osoba skorzysta z Twojego kuponu, znajdzie się w bazie Twoich klientów. System automatycznie wyśle do niej prośbę o wystawienie Ci opinii na Honaro.
Klient pozostanie w bazie i będziesz mógł się z nim komunikować, informując go o promocjach, wydarzeniach i nowościach w Twojej ofercie oraz wysyłając mu ciekawe i przydatne informacje. Taki klient poczuje, że się o niego troszczysz. Nie tylko wielokrotnie do Ciebie wróci, ale też będzie Cię chętnie polecał znajomym. Dzięki Honaro zbudujesz wokół swojej firmy zaangażowaną społeczność, która będzie lojalna i zapewni Twojej firmie stałe przychody. Żeby zwiększyć skuteczność rekomendacji, poproś swoich zadowolonych klientów o wystawienie Ci opinii. Z pewnością część z nich spełni Twoją prośbę.
W kreatorze stron BOWWE zrobisz to z szablonu, z gotowych sekcji lub zaczynając od zera. Taką stronę będziesz mógł bardzo łatwo samodzielnie aktualizować i dostosowywać do zmieniających się potrzeb Twojego biznesu. Dzięki integracji z platformą Honaro to narzędzie pozwoli Ci odnieść sukces w internecie, a ten przekłada się na realne zyski.
Nie masz czasu lub potrzebujesz pomocy? Zespół BOWWE wykona dla Ciebie skuteczną stronę dopasowaną do Twojej firmy oraz specyfiki branży, w której działasz.
Skontaktuj się ze mną, a chętnie odpowiem na wszelkie Twoje pytania oraz doradzę, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego biznesu!
Sprawdź teraz